Friday, August 15, 2008

فرمول موفقيت سياستمداران


پيروزي سياستمداران در انتخابات علاوه برمحتواي سخنان انها به زمان هم بستگي دارد.
انها با اشاره به اين که نامزدها تا زمان انتخابات وقت زيادي را صرف ملاقات با راي دهندگان مي کنند تاکيد دارند زمان اين ديدارها تاثير زيادي بر تصميم گيري راي دهندگان و بويژه کساني دارد که در تصميم خود دو دل هستند.
براساس اين گزارش آکشاي رائو و همکارانش اعلام کرده اند علت موفقيت باراک اوباما نامزد رياست جمهوري امريکا را برهيلاري کلينتون رقيبش يافته اند.
به گفته انها وي در سخنان خود بيشتر روي مفاهيم انتزاعي از قبيل اميد، اصلاحات و عدالت تاکيد دارد در حالي که هيلاري کلينتون برعکس بيشترين توجه را به مشکلات مشخصي از جمله جنگ عراق، وضعيت اقتصادي و اصلاح سيستم بهداشتي معطوف مي کرده است و درحالي که سياستمداران به خاطر توجه نکردن به جزئيات اوباما را مورد انتقاد قرار مي دهند راي دهندگان از وي حمايت مي کنند.
اين دانشمندان معتقدند مبارزه انتخاباتي مانند برنامه ريزي براي مرخصي است يعني همانطور که انسان در زمان مرخصي ابتدا بايد به نحوه گذران تعطيلات، زيبايي محيط و ساير مفاهيم انتزاعي توجه کند و سپس به مسائل جدي يعني وسيله نقليه و محل اسکان بپردازد يک نامزد انتخاباتي هم بايد ابتدا روي مسائل انتزاعي تمرکز کند و با نزديک شدن به موعد انتخابات به مسائل عملي وجدي بپردازد.

No comments: