Friday, May 1, 2009

راهنماي كاربردي پيروزي در انتخابات


کتاب «راهنمای مبارزات انتخاباتی»، برایان اودی

اساس هر مبارزه انتخاباتي به صورت فريبكارانه‌اي ساده است: «همه نامزدها بايد مكررا پيام مجاب‌کننده‌اي را به راي‌دهندگان ارائه
دهند.» اين قانون طلايي سياست است. پس يك مبارزه انتخاباتي يك فرآيند ارتباطاتي است: اينكه پيام درست را پيدا كنيد، گروه مناسب راي‌دهندگان را براي انتقال پيامتان هدف قرار‌دهيد و البته اين پيام را بارها و بارها تكرار كنيد.
متاسفانه، فرآيند واقعي بسيار دشوارتر از دنبال كردن يك قاعده ساده است. چيزهاي بسيار ديگري هستند كه وارد اين فرآيند مي‌شوند. اين كتاب به اين منظور نگاشته شده كه اين فرآيند را به چند گام مشخص، براي نوشتن و ارتقاي يک برنامه مبارزه انتخاباتي، تقسيم كند. اين گام‌ها عبارتند از:
1) انجام تحقيقات لازم جهت آماده شدن براي مبارزه انتخاباتي؛
2) تعريف کردن يک هدف استراتژيک که همانا مقدار راي مورد نياز براي پيروز شدن در انتخابات است؛
3) تحليل، بخش‌بندي و انتخاب راي‌دهندگان گروه هدف؛
4) تعيين يك پيام انتخاباتي؛
5) تهيه يك برنامه ارتباطي با راي‌دهندگان
6) اجراي درست اين برنامه.

No comments: